Daar mijn motor er vandaag mid-air mee stopte heb ik wat rond lopen zoeken op internet.
Uiteraard was er nogal wat over te vinden maar wat mij het meest voor de hand liggend leek (ook gezien de perikelen van Mark) is het uitschakelen van de ESC door de stroombeveiliging. Op diverse fora lees ik ook dat veel mensen deze van ´normal´ naar ´insensititve´ zetten. Mijn accupakket van 3300mAh 30C zit op het randje van de gevraagde capaciteit vandaar dat deze waarschijnlijk uitviel bij vol pitch(13grd) omhoog. Ik ben nu ook erg benieuwd of Mark met de oudere accu´s aan het vliegen was of met de nieuwe.
Zie ook de beschrijving van CC hieronder:
Castle Creations controllers have several forms of built in protection, one of which is ‘Current’. This setting changes how the controller protects itself from too much current, or inadequate batteries. Generally, for aircraft use, there is no reason to change this setting except to experiment. Helicopter use can put large but short load spikes on the system, and will benefit from changing this to either insensitive or disabled (to decrease the chances of the controller turning the motor off). However this will increase the risk to the controller from over current. Using a battery of too low a discharge capacity can sometimes engage this protection feature by creating ripple current. If you are getting premature cutoffs, and changing this setting to disabled cures them – look closely at your pack and connectors to be sure they are adequate for your application.
Verder ben ik er bijna van overtuigd dat ik na de auto-rotatie vergeten ben de TH aan te zetten, vandaar dat de heli waarschijnlijk weer was gaan draaien. Maar voor de zekerheid toch maar even in de gaten houden.
Ik ga mijn Talon naar ´insensitive´ zetten en voorzichtig zien hoe deze zich houdt (en snel sparen voor goede accu´s). Misschien voor de Talon gebruikers toch goed om even in de gaten te houden als er meer gedaan gaat worden dan hooveren.
Marco
Motor uitval op Castle Talon 90
Re: Motor uitval op Castle Talon 90
Ik weet wel dat mijn Phoenix Ice 2 120HV van castle op mijn Trex700 ook op insensitive ingesteld moest worden.
aad.
aad.
Thnxs Aad,
Ik heb verder ook nog even contact gehad met de leverancier.
Headspeed goblin (ook via HS Calculator) komt bij volle accu uit op 3000+
Mijn motor viel uit bij een HS van 2390 en bijna vol pitch (13grd), het lijk dus mijn eigen fout door teveel stroom te trekken waardoor de beveiliging aan schoot.
Advies Leverancier:
Governer aan op <85% van Throttle dit is in de Castle regelaar +/- 2600RPM.(gemiddeld lipo voltage)
Bij een lager gewenst toerental de pinion een tandje minder om boven die 85% te blijven.
Dit geeft ook een betere (lagere) temparatuur van de regelaar en motor.
Al met al weer een reden om zondag lekker te komen rommelen met de Goblin.
Heeft er iemand een temperatuur meter (zo'n meter die je er niet op hoeft te houden) zodat ik eens kan zien wat de verschillen zijn?
Gr. Marco
Ik heb verder ook nog even contact gehad met de leverancier.
Headspeed goblin (ook via HS Calculator) komt bij volle accu uit op 3000+
Mijn motor viel uit bij een HS van 2390 en bijna vol pitch (13grd), het lijk dus mijn eigen fout door teveel stroom te trekken waardoor de beveiliging aan schoot.
Advies Leverancier:
Governer aan op <85% van Throttle dit is in de Castle regelaar +/- 2600RPM.(gemiddeld lipo voltage)
Bij een lager gewenst toerental de pinion een tandje minder om boven die 85% te blijven.
Dit geeft ook een betere (lagere) temparatuur van de regelaar en motor.
Al met al weer een reden om zondag lekker te komen rommelen met de Goblin.
Heeft er iemand een temperatuur meter (zo'n meter die je er niet op hoeft te houden) zodat ik eens kan zien wat de verschillen zijn?
Gr. Marco
Ja, die heb ik.
Zal hem meebrengen.
Aad.
Zal hem meebrengen.
Aad.
Stond bij mijn Talon op normal...stond, gaat dus meteen naar intensive.
Groeten,
Mark
Groeten,
Mark
Vandaag in het clubhuis ook mijn talon omgezet net als die van Ed en Mathijs, je weet maar nooit. Als het er inderdaad inzit dat de regelaar uit kan gaan is het maar beter om de voorzorgsmaatregel te nemen.
Let wel op dat je het Veiligheid systeem van de regelaar aanpast. Het verkeerd gebruiken van de regelaar door bv. over gearing kan een lekkere fik geven als deze te laat ingrijpt cq uitschakelt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ze hebben allemaal een standaard setup. Castle geeft op de website een advies over de instellingen voor align heli's.
Aad.
Aad.