Hoi medepiloten,
Ik ben bezig met een 450 size elektro helicopter van 10 jaar terug (met de bekende paddles). Op de FF9 heb ik een
FASST module TM-8 en als receiver een FASST R6106HFC.
Als failsafe kan ik op de TM8-8 module dit inschakelen op een vast ingestelde throttle (CH3) position. De rest van de channels
staan in HOLD mode default ingesteld. Zonder failsafe op de TM-8 gaat de throttle helemaal dicht en de rest in HOLD mode.
De failsafe is alleen beperkt tot throttle.
Meer mogelijkheden zijn er niet op FF-9. Wel als ik een 35MHz PCM zendmodule gebruik, dan is elk channel in te stellen.
Nu is een failsafe op een vliegtuig of helicopter eigenlijk een schijnveiligheid. In een bepaalde positie in de lucht is het maar de
vraag of failsafe zijn doel bereikt zonder crash. Wel het gas terug nemen zal de veiligheid enigszins iets toenemen, hoewel de
zwaartekracht zijn werk toch wel kan doen als het neerstort. Een failsafe situatie is eigenlijk wat je nooit wil meemaken met vliegen.
Op een autootje of boot werkt het wel. Dan staat de boel gewoon stil op de grond.
Wat is het advies op de club voor failsafe veiligheid? Hoe kan ik dit het beste instellen op de throttle.
Groeten Sjaak
Failsafe met Futaba FF9
Re: Failsafe met Futaba FF9
Sjaak, het is nu eenmaal geplaatst in het regelement dat Failsave verplicht is.
Gas moet dicht gaan als je failsave aktiveert
Mvg
Jeroen
Gas moet dicht gaan als je failsave aktiveert
Mvg
Jeroen
Logo 700/Trex700N/Trex700Benzine Conversion/Trex600N/Trex700E in Agusta A109romp/OS engines/Zenoah Engines/VBar Control/OptiPower/OptiFuel/GensAce/Scorpion Powersystems