FBL Brain voor de Goblin

Alles wat te maken heeft met elektro helikopters of alles wat u hierover kwijt wil kan u in deze catogorie plaatsen.
Plaats reactie
Tukkie

FBL Brain voor de Goblin

Bericht door Tukkie »

Zojuist de bestelknop ingedrukt voor de FBL Gyro voor mijn Goblin, de 3Gx gaat weer terug op de Trex500 zodat we hier weer lekker mee rond kunnen scheuren.

Na de 3g,3gx,vbar,beastx,HC,Bavarian en de ZYX gyro's te hebben zien vliegen (allen in meer of mindere mate goed en minder goed) dacht ik eens wat uit te zoeken wat niemand op de vereniging nog heeft draaien op z'n heli en te zien of dit bevalt en de ervaringen hier neer te zetten.

De keuze ging voor mij tussen de Futaba CGY750 (+/-eur260) en de MSH Brain/Ikon(+/-eur 170) waarbij de prijs, recensies, support en formaat (beperkt ruimte op de Goblin) uiteindelijk doorslaggevend zijn geweest. Futaba is volgens diverse fora erg traag met het uitbrengen van fixes en de ontwikkelaar van de Brain zit zelf op Helifreak en reageert vaak gelijk op issues.

De Brain of ook bekend als Ikon wat exact dezelfde is zowel hardware en firmware maar dan met een ander merk naam doet niets meer of minder dan de andere FBL controllers met uitzondering van de Autolevel functie welke b.v. ook in de HC/Bavarian zit. Het is een singel unit systeem dus geen separate gyro zoals de 3G, CGY750 of Fullsize Vbar.

Dat was het wel even voor nu morgen het pakketje in ontvangst nemen en de bevindingen hier maar bijhouden.

Wil de Goey

Re: FBL Brain voor de Goblin

Bericht door Wil de Goey »

:D Houd ons maar op de hoogte.
Ik vlieg nu met de CGY750 en moet zeggen dat het wel een goede giro is.
Nog niet alles afgesteld zoals ik het wil, maar de eerste bevindingen zijn gewoon goed.

gr Wil :ugeek:

aad
Contacteer:

Bericht door aad »

Er zijn wel een stuk of 12 verschillende systemen als ik me niet vergis.

leuk dat er weer eens iemand zijn nek uitsteekt om eens wat anders te proberen.

Houd me op de hoogte hoe e.a. werkt.

aad.
kapot maken is niet moeilijk, heel houden veel moeilijker.
foto archief: http://www.ajvde.nl

Tukkie

Bericht door Tukkie »

Zo de Brain zit op de Goblin gemonteerd dus hier de eerste ervaringen.

De setup via het configuratie programma is super simpel en spreekt eigenlijk voor zichzelf. Met de wizard ga je stap voor stap door alle configuratie items. Het enige wat overgeslagen moet worden als je de gov. van de Brain niet gebruikt zijn alle setting voor Throttle. (kan issues geven met de initialisatie van de esc)

Het vlieg gedrag met de standaard sportmode, 3d mode settings zijn super. Met de basis instellingen zijn de staar en kop van mijn Goblin eigenlijk al super strak op de pitch-precomp na deze moet nog beter worden ingesteld via de advanced settings van de Brian. Vandaag geprobeerd dit in orde te krijgen maar nog steeds niet helemaal lekker, volgende keer weer verder want na het lezen van het onderstaande stukje heb ik nog wat te gaan. (pre-comp heeft op max. 40 gestaan)

"I assume you are saying the tail is kicking to the right when you are staring at it from a tail in position. If this is the case try running your pitch pre-comp higher. Don't be afraid to run this up to value of 70-80 since sometimes it takes this to counteract the the tail kick you are seeing."

Verder zag ik dat ik mijn p-gain (in de zender) ook nog even na moet zien volgens onderstaande procedure:

"The iKON recommended method, is to increase tail P gain from the transmitter while in hover until the tail wags, then decrease 30%."

Zo hebben we de komende keer weer wat te puzzelen, en gaan we net zo lang door tot de tail-kick eruit is.

Wil de Goey

Bericht door Wil de Goey »

:D We houden het in de gaten, zolang jij maar geen gaten maakt... OKE... ;)

Plaats reactie