nummer 10
Re: nummer 10
Begint er goed uit te zien Aad. Met een beetje doorwerken en mazzel neem ik aan dat hij het weekend te bewonderen is
Re: nummer 10
te bewonderen wel, meenemen kan altijd. Maar vliegen... nee, dat zit er nog niet in.astonia schreef:Begint er goed uit te zien Aad. Met een beetje doorwerken en mazzel neem ik aan dat hij het weekend te bewonderen is
ik mis het powerboard nog, en de goudstekkers.
Als ontvanger ga ik nog opzoek naar zo iets als een 6106, een 6014 is iets te veel van het goede.
aad.
Re: nummer 10
Een paar avond uurtjes knutselen en het begint nu echt ergens op te lijken.
De regelaars zijn gemonteerd, maar moeten nog wel worden ingesteld.
aad.
De regelaars zijn gemonteerd, maar moeten nog wel worden ingesteld.
aad.
Re: nummer 10
Vandaag heb ik de GPS en een conversie printje ontvangen.
De bluetooth interface, welke nog niet goed wil werken. Nameten met een oscilloscoop bracht aan het licht dat de interface communiceert met een snelheid van 9600 baud, terwijl
de flightcontroller 115K2 verwacht. Hier moet ik nog eens goed over nadenken hoe ik de interface zo ver krijg dat hij op 115K2 gaat werken.
Het standaard LCD display wat ik besteld had, is door de verkoper vervangen door een grafische versie.
Dit moet echter wel via I2C aangestuurd worden in plaats van via een seriële verbinding.
De GPS module zat vandaag ook bij de post.
De volgende stap zal het upgraden van de GPS module worden met nieuwe firmware, en daarna aan de flightcontroller aansluiten.
aad.
De bluetooth interface, welke nog niet goed wil werken. Nameten met een oscilloscoop bracht aan het licht dat de interface communiceert met een snelheid van 9600 baud, terwijl
de flightcontroller 115K2 verwacht. Hier moet ik nog eens goed over nadenken hoe ik de interface zo ver krijg dat hij op 115K2 gaat werken.
Het standaard LCD display wat ik besteld had, is door de verkoper vervangen door een grafische versie.
Dit moet echter wel via I2C aangestuurd worden in plaats van via een seriële verbinding.
De GPS module zat vandaag ook bij de post.
De volgende stap zal het upgraden van de GPS module worden met nieuwe firmware, en daarna aan de flightcontroller aansluiten.
aad.
Re: nummer 10
In H'voet is de postbode gisteren ook langsgekomen Aad en er zat geen sticker of wat dan ook van de douane op
Vanavond is gaan verdiepen in de programmatuur.
Groeten,
Mark
Vanavond is gaan verdiepen in de programmatuur.
Groeten,
Mark
Re: nummer 10
Het conversie printje heb ik inmiddels voorzien van nieuwe firmware.
Dit is nodig omdat het origineel maar op 9600 baud communiceerd.
Verder heb ik de GPS module voorzien van andere fabrieksinstellingen.
De GPS werkt nu zo als het zou moeten.
De volgende stap wordt het koppelen van de GPS module, met het conversieprintje en de flightcontroller.
hiervoor moet ik nog ergens 2 draadjes op de flightcontroller solderen. (SDA en SCL).
(de douane is bij mij ook niet meer geweest).
aad.
Dit is nodig omdat het origineel maar op 9600 baud communiceerd.
Verder heb ik de GPS module voorzien van andere fabrieksinstellingen.
De GPS werkt nu zo als het zou moeten.
De volgende stap wordt het koppelen van de GPS module, met het conversieprintje en de flightcontroller.
hiervoor moet ik nog ergens 2 draadjes op de flightcontroller solderen. (SDA en SCL).
(de douane is bij mij ook niet meer geweest).
aad.
Re: nummer 10
Het instellen is lang niet zo eenvoudig als een KK-multicopter.
Met meer functies is er geen standaard recept meer te vinden, en krijg je alleen een basis verhaal en moet je alles zelf instellen.
Ik moet het nog allemaal netjes maken, maar eerst eens kijken of het allemaal wel werkt en er niets aan veranderd moet worden.
De hobbytafel...........
aad.
Met meer functies is er geen standaard recept meer te vinden, en krijg je alleen een basis verhaal en moet je alles zelf instellen.
Ik moet het nog allemaal netjes maken, maar eerst eens kijken of het allemaal wel werkt en er niets aan veranderd moet worden.
De hobbytafel...........
aad.
Re: nummer 10
Een close-up van de spanningsdeler waarvan de witte draad op pin A3 wordt aangesloten.
Hierdoor kan de processor de lipo spanning in de gaten houden.
Ik heb afgelopen middag (zondag 15 december) een noodlanding moeten maken omdat ik echt niet meer wist wat nu de voorkant van de multicopter was.
Dus met voorrang worden er nu eerst een aantal tempex ballen geschilderd.
Zo boven de kachel drogen ze een stuk sneller. Vooral oranje dekt slecht en heeft wel 5 lagen verf nodig.
aad.
Hierdoor kan de processor de lipo spanning in de gaten houden.
Ik heb afgelopen middag (zondag 15 december) een noodlanding moeten maken omdat ik echt niet meer wist wat nu de voorkant van de multicopter was.
Dus met voorrang worden er nu eerst een aantal tempex ballen geschilderd.
Zo boven de kachel drogen ze een stuk sneller. Vooral oranje dekt slecht en heeft wel 5 lagen verf nodig.
aad.
Re: nummer 10
Vandaag bracht de postbode de camera ophanging langs.
Het lijkt niet veel, maar als het allemaal in elkaar zit blijkt het toch een stevig frame te zijn.
Voor een bedrag van € 24,66 valt mij het helemaal niet tegen.
Na een uurtje schroeven is dit het resultaat.
De ophanging is ongeveer 12cm hoog. (in horizontale stand).
Nu ik de maten weet, kan ik op zoek gaan naar een landingsgestel.
Dit heb ik bewust nog niet besteld, omdat ik eerst wilde kijken hoe groot de gimbal was.
aad.
Het lijkt niet veel, maar als het allemaal in elkaar zit blijkt het toch een stevig frame te zijn.
Voor een bedrag van € 24,66 valt mij het helemaal niet tegen.
Na een uurtje schroeven is dit het resultaat.
De ophanging is ongeveer 12cm hoog. (in horizontale stand).
Nu ik de maten weet, kan ik op zoek gaan naar een landingsgestel.
Dit heb ik bewust nog niet besteld, omdat ik eerst wilde kijken hoe groot de gimbal was.
aad.
Re: nummer 10
Een detail opname van de luchtdruk sensor. Het is de metalen chip met het gaatje er in.
De luchtdruk sensor moet worden beschermd tegen turbulentie. Een uitgehold nylon M5 afstandsbusje is hiervoor een mooie oplossing.
als de lijm droog is, dan stop ik er nog een watje in.
De buzzer voor de lipo bewaking heeft inmiddels ook zijn plekje gekregen.
aad.
De luchtdruk sensor moet worden beschermd tegen turbulentie. Een uitgehold nylon M5 afstandsbusje is hiervoor een mooie oplossing.
als de lijm droog is, dan stop ik er nog een watje in.
De buzzer voor de lipo bewaking heeft inmiddels ook zijn plekje gekregen.
aad.