modelvliegclub

Hier kunnen gasten hun vragen en/of opmerkingen kwijt.
Plaats reactie
dave

modelvliegclub

Bericht door dave »

hallo allemaal,

ik ben een beginnend modelvlieg groentje, maar wat een geweldige hobby is dit. ik ben nieuwschierig gemaakt bij een oom in duitsland die aan het vliegen was. die rade wat dingen aan zoals meldt je aan bij een club en haal je brevet.
ik heb een aantal sites van clubs bezocht en die van jullie spreekt me erg aan en is redelijk in de buurt.
ik ga eerst 1 maandjes oefenen met flight simulator easy fly 4 stoeien( is deze aan te raden?).
wat voor vliegtuig is aan te raden om mee te beginnen?
wat voor afstandsbediening?
enz. gaarne wat info?

groeten en ik hoop tot snel

mvg dave smulders

astonia
Contacteer:

Re: modelvliegclub

Bericht door astonia »

Dave,

Kom gewoon langs op het veld. Bij mooi weer wordt er vanaf 12:00 vaak al gevlogen. En zorg dat je er op 3 september zeker bij bent.
Je krijgt dan volop informatie van de vleugelaars over zenders, vliegtuigen, motoren, toebehoren en goede rc-zaken.

Groeten,
Mark
Heerlijk rustig fladderen met heli's alleen voor onder de 50!

davesmulders

Bericht door davesmulders »

hey mark,

ga ik zeker een keer snel doen. 3 september heb ik al vast staan in mijn agenda.
ik ben al op veel forums op zoek naar alle info voor beginners.
ik zit te denken als eerst toestel en om mijn brevet mee te gaan halen een multiplex funcub of mentor. zit hier standaard een goede zender bij of moet ik die apart erbij aanschaffen?

tot snel groeten dave

aad
Contacteer:

Bericht door aad »

Hallo Dave,

Wij bij modelvliegclub Voorne-putten kunnen alleen les geven aan leerlingen voor vliegtuigen die beschikken over een multiplex zender op 35 MHz of Robbe/Futaba FASST of 35 MHz zenders.
Multiplex zenders op 2,4 GHz kunnen wij als instructeur niet koppelen met onze eigen zenders.

Alle instructeurs beschikken over Robbe/Futaba zenders 35 MHz en 2,4 GHz. (slechts 1 vliegtuiginstructeur heeft er nog een Multiplex 35 MHz.)

Voor heli lessen wordt er bij ons alleen Robbe of Futaba gebruikt. (type FASST, en GEEN FHSS !!).

Het handigste is gewoon om op een zaterdag of zondag middag eens langs te komen en stel al je vragen aan de aanwezige instructeurs.
Zij geven je er graag uitgebreid antwoord op.

Aad.
kapot maken is niet moeilijk, heel houden veel moeilijker.
foto archief: http://www.ajvde.nl

Plaats reactie