Gebruik van je ruder.. RICHTINGSROER

Alles wat vleugels heeft.
Plaats reactie
Wil de Goey

Gebruik van je ruder.. RICHTINGSROER

Bericht door Wil de Goey » 01 feb 2015, 14:52

Zo nu en dan krijg ik wat via de mail binnen...
Dit stukje over het gebruik van het richtingsroer wilde ik even met jullie delen.
Veel van ons gebruiken het gewoon te weinig.. ;)
Het is in het Engels, maar dat zal voor de meeste onder ons geen probleem zijn toch.. :mrgreen:
Anders even vertalen in een vertaal programma..

Gr Wil :ugeek:


Actually, pilots should begin their flying careers by using rudder from the very beginning. One of the ways we used to help beginner pilots is by programming in an aileron/rudder mix from the very start. This improves the plane’s performance by eliminating adverse yaw, which is the opposite yaw or skid inherent with aileron deflections on flat-bottom-wing planes, the very ones many new pilots start with. What is important is that adverse yaw grows worse at slower speeds and/or with larger inputs. This is why some pilots, who seem to fly around OK, struggle with controlling their planes during landing.

By coordinating rudder deflection with the aileron (rudder moving in the same direction), you prevent the nose from skidding to the left. Adverse yaw is thus prevented; banks and corrections, even rolls, will be smooth and axial, and you will feel more connected to the plane.

When a loop-or any maneuver related to one-is performed in a crosswind, the airplane will drift sideways with the wind during the slower portion of the loop. This drift will generally happen as the plane rounds over the top of the loop. Consequently, a loop that was entered on a parallel flight path with the runway will exit downwind-no longer tracking parallel. If you don’t use the rudder, you will have to do a number of corrections afterwards to reestablish the preferred parallel track taken at the start of the loop.

To correct cross-wing drift, apply rudder in the opposite direction the wind is blowing. For example, if the crosswind will blow the plane to the left, a right-rudder wind correction would prevent it. Ailerons are for keeping the wings level before and during a loop. Don’t try to correct wind drift by creating a new [wing] deviation using aileron; sideways wind drift is a function of yaw, not roll.

George

Re: Gebruik van je ruder.. RICHTINGSROER

Bericht door George » 08 apr 2015, 16:40

Hoi Wil.
heb het stuk met aandacht gelezen en geloofde meteen wat er stond. Heb afgelopen zondag het richtingsroer erbij gepakt. Wat een verschil met het nemen van een bocht. Super tip dus. Dank je wel. Groet George

Wil de Goey

Re: Gebruik van je ruder.. RICHTINGSROER

Bericht door Wil de Goey » 08 apr 2015, 17:38

Hoi George.

Tja met en zwever is het zeker bij het vinden van opgaandelucht goed te gebruiken.
Doe er dus je voordeel mee..

Safe landings..

Gr Wil

Gebruikersavatar
astonia
Berichten: 654
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:07
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Gebruik van je ruder.. RICHTINGSROER

Bericht door astonia » 09 apr 2015, 17:54

Tjonge jonge, dat heeft die instructeur van mij nooit verteld
Heerlijk rustig fladderen met heli's alleen voor onder de 50!

Wil de Goey

Re: Gebruik van je ruder.. RICHTINGSROER

Bericht door Wil de Goey » 09 apr 2015, 18:31

astonia schreef:Tjonge jonge, dat heeft die instructeur van mij nooit verteld AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



:o Wat heeft hij je nooit verteld over SAFE Landings.......



Schande... :mrgreen:

Plaats reactie